Geoblog.pl    ciekawy    Podróże    Ekwador    Jezioro w kraterze

Jezioro w kraterze

Ekwador
Ekwador, Quilotoa

Okazało się, że autobus do Zumbahua odjeżdża dopiero za 30 minut. Więc jednak zdecydowaliśmy się jechać taksówką. Po negocjacjach stanęło na 70 dolarach za kurs do Quilotoa Loop i potem jeszcze do Chugchilan oraz powrót do Latacunga.

Kierowca wyglądał na cwaniaka, a okazał się całkiem, całkiem. Po drodze zatrzymywaliśmy się gdzie tylko chcieliśmy zrobić jakiekolwiek zdjęcia. Z resztą nie dziwne, bo za taką cenę...

Po drodze były widoki zapierające dech w piersiach - wysokie góry, kaktusy, lamy, indianki w kapeluszach. Po 2 godzinach dotarliśmy do krateru.

Jezior ma kolor turkusowy, otoczone górami, Całość wygląda jak z bajki - z resztą sami oceńcie (na zdjęciu poniżej). Spędziliśmy przy jeziorze kilka godzin (zdjęcia na górze, zeszliśmy też w dół - do jeziora).

Potem pojechaliśmy dalej - do Chugchilan. Podczas jazdy widoki znów przepiękne, jednak tym razem zatrzymywaliśmy się rzadziej, droga nie była już asfaltowa, często jechaliśmy na krawędzi przepaści. Więc nieco przerażeni większość drogi milczeliśmy.

W Chugchilan kupiliśmy Empanadas i postanowiliśmy wracać, tym bardziej, że samo miasto nie proponuje dużo atrakcji. Potem uznaliśmy, że chyba nie warto było przeprawiać się do Chugchilan.

Wracając do Latacunga dogadaliśmy się z kierowcą, że zawiezie nas do hotelu, my weźmiemy plecaki i podrzuci nas na dworzec autobusowy (jest trochę oddalony od centrum miasta). Na dworcu od razu złapaliśmy autobus do Ambato...