Geoblog.pl    ciekawy    Podróże    Belgia    Średniowieczne miasteczko

Średniowieczne miasteczko

Belgia
Belgia, Brugge

Przyjechaliśmy do Brugii... tu piękne kamieniczki, właściwie wszystkie wyglądaja trochę jak z bajki... Więc najpierw oczywiście rynek - sporo fotek, którycch część będzie mozna obejrzeć już wkrótce. Potem poszliśmy do Beginaż - zgromadzenia Beginek - to jakby siosty zakonne, ale właściwie jest to ruch kobiecy.

Wracając od Beginek wstąpilismy na czwilę do sklepu z czekoladą i kupiliśmy... marcepan nadziewany masą orzechową. Muszę powiedzieć, że był przepyszny. Jak byłem dzieckiem marcepan mi aż tak nie smakował - teraz mógłbym jeść tony marcepanu.

Potem jeszcze udalismy sie do kościoła Najświętszej Maryi Panny (Onze-Lieve-Vrouvekerk), aby zobaczyć jedną z niewilu prac Michała Anioła znajdującą się poza Włochami - Madonna z Brugi Michała Anioła. Powiem więcej - jest to jego jedyna rześba, które opuściła Włochy za jego życia.

Spacerowaliśmy generalnie po całej Brugii - obejrzeliśmy ratusz, bazylikę św. krwi, hale targowe czy wieżę z karylionem (złożonym z 47 dzwonów). Zjedlismy obiad (za 3 osoby bagatela - 55 Euro!) i wypiliśmy pyszne piwo.

Wrócilismy potem do Brukseli, a tam mąż Mini przygotował grilla (żeberka i kiełbaski), pojedliśmy, popiliśmy i udaliśmy się do łóżka.

mirka66 - 2010-11-27 08:21
Bruggia dla mnie jest Wenecja polnocy.

zakopianczyk1
zakopianczyk1 - 2011-05-04 20:08
W naszych przyszłych planach.

łysy
łysy - 2011-05-22 20:49
byłem dzisiaj jestem zakochany polecam wszystkim

renata27
renata27 - 2011-12-14 08:34
Byłam we wszystkich dużych miastach Belgii i uwazam ze Brugge jest najpiekniejsze powiem nawet ze ładniejsze od przereklamowanej Wenecji.pozdrawiam

Rozżalony
Rozżalony - 2012-11-28 18:48
Miasto śliczne. Niestety złodzieje-kieszonkowcy na dworcu bardzo nam zepsuli zwiedzanie. Część pobytu upłynęła nam na dworcowym komisariacie. Okradziona koleżanka bez dokumentów i pieniędzy. Następnego dnia wizyta w ambasadzie po paszport. Starówka jak Toruń. Śliczna!