Geoblog.pl    ciekawy    Podróże    Ravenna    Mozaiki

Mozaiki

Włochy
Włochy, Ravenna

Jedziemy pociągiem do Ravenny, a potem zwiedzamy najważniejsze miejsca. Zwłaszcza te z mozaikami. Niespodziewanie w listopadzie jest tłum ludzi - więc długo czekamy w kolejce po bilety. Ale kupujemy bilet od razu na 5 zabytków: Basilica of Sant'Apollinare Nuovo, Neonian Baptistery, Basilica di San Vitale, Mausoleum of Galla Placidia i Archiepiscopal Museum and Chapel. To wszystko za 10,5 Euro. Zaczynamy od Bazyliki San Vitale i Mauzoleum Galla Placidia. Jesteśmy zachwyceni mozaikami. Wizerunek Teodory i Justyniana w Bazylice na żywo wygląda dużo ciekawej niż w podręcznikach historii sztuki.

Potem chcemy znaleźć dobrą Pizzerię, więc idziemy trochę poza miasto. Oczywiście w sobotę jest zamknięta. W zamian za to idziemy na kawę i odwiedzamy Bazylikę San Appolinare Nouvo, Baptysterium Ortodoksyjne i Muzeum Arcybiskupie. Wszędzie oglądamy cudowne mozaiki. W drodze na dworzec zastanawiamy się jak dojechać jeszcze do Bazyliki Sant'Apollinare in Classe. Ale rozkład na przystankach jest mało klarowny, nie jesteśmy pewni czy Bazylika jest jeszcze otwarta i czy z Classe wrócimy do Ravenny. Więc tą część omijamy. Wracamy pociągiem do Bolonii.