Geoblog.pl    ciekawy    Podróże    Egipt    Świątynia Izydy na wyspie File oraz szisza na suku
2019

Świątynia Izydy na wyspie File oraz szisza na suku

Egipt
Egipt, Aswān

Po przyjeździe do Asuanu spotykamy drugą część wycieczki (osoby, które nie wykupiły wycieczki fakultatywnej do Abu Simbel) i płyniemy łódką by zwiedzić świątynię na wyspie File. W sumie ta świątynia także została przeniesiona - znów przez tamę na Nilu - z wyspy File na wyspę Agilkia. Teraz znajduje się właśnie tam. Jednak wszędzie mówi się o świątyni "na wyspie File". Sama świątynia jest poświęcona Izydzie. Ponownie bardzo się nam podoba. To chyba ostatnia świątynia, którą zwiedzamy podczas tej wyprawy.

Wracamy na statek i mamy czas wolny. Jest strasznie gorąco - większość dnia spędzamy w klimatyzowanym pokoju.
Przed kolacją wychodzimy na chwilę na miasto na bazar. Siadamy w knajpie na sziszę i herbatę. Niestety na początku nie pytamy o ceny, więc po spaleniu sziszy i wypiciu herbaty dostajemy wysoką cenę do zapłąty. Trudno - nasza wina. Więc płacimy i wracamy na statek. Wieczorem kładziemy się wcześniej spać, bo wstajemy o 2.00.