Geoblog.pl    ciekawy    Podróże    Birma    Owoce morza!
2019

Owoce morza!

Birma
Birma, Ngapali Beach

Po śniadaniu jedziemy na lotnisko (ok. 60 min). Przy odprawie spotykamy grupę Polaków, którzy także lecą do Thandwe na plażę. Samolot ma około 40 minut opóźnienia - więc trochę rozmawiamy o podróżach.

Po przylocie na lotnisku odbiera nas kierowca z Mingalarpar Ngpali Guesthouse (rezerwowaliśmy wcześniej przez Booking.com). Od razu idziemy na lunch do pobliskiej knajpy: Ngapali Kitchen (czytaliśmy bardzo dobre opinie o tej knajpie). Zamawiamy dania z kraba. Oba wyśmienite! (8 tys. MKK/danie).

Idziemy na plażę, spacerujemy, kąpiemy się i około 18.30 znów odwiedzamy Ngapali Kitchen. Tym razem zamawiamy krewetki (5 tys. MKK/danie) i drinki na rumie. Wszystko jest wyśmienite!

Kolejne dwa dni spędzamy w całości na plaży i odwiedzamy Ngapali Kitchen. Próbujemy: zupy z kraba (3 tys. MKK), zupy z owocami morza (2,5 tys. MKK), makarony z owocami morza (2,5 tys. MKK), kalmary w tempurze (5 tys. MKK), krewetki z czosnkiem (5 tys. MKK), krewetki w cieście maślanym (5 tys. MKK), sea food coconut curry (10 tys. MKK, danie podawane w kokosie). Wszystko nam tak smakuje, że w ogóle nie szukamy innej knajpy, a raczej staramy się za każdym razem próbować innego dania. Raz zdarza się, że w porze lunchu Ngapali Kitchen jest zamknięte. Jemy wtedy lunch innej restauracji, ale... to nie to samo.

Ostatniego dnia aż przykro nam było wyjeżdżać...