Geoblog.pl    ciekawy    Podróże    Macedonia    Twierdza Samuela i Plaosznik

Twierdza Samuela i Plaosznik

Macedonia
Macedonia, Ohrid

Rozpoczynamy dzień od zwiedzania fortecy Samuela. Udaje nam się tam wejść bez kupowania biletu. Z fortecy mamy piękny widok na cały Ochryd oraz jezioro. Potem idziemy do Plaosznika. Chcemy tam zobaczyć mozaiki. Jedak na miejscu okazuje się że duża część jest zamknięta dla odwiedzających. Zatem zwiedzamy jedynie kościół i widzimy część mozaik Jesteśmy trochę zawiedzeni.

Wracamy do centrum miasta i chcemy wejść do kościoła Świętej Zofii, jednak wszędzie trzeba płacić za bilety. Tutaj dodatkowo prócz opłaty nie można robić żadnych zdjęć wewnątrz. Decydujemy, że darujemy sobie zwiedzanie wnętrza kościoła Świętej Zofii i idziemy do centrum. Zjadamy Burek, odwiedzamy pocztę, wracamy na chwilę do hotelu i ponownie wychodzimy na miasto. Zjadamy kolację, spacerujemy po bulwarze, zjadamy ciastko Trilecze (trzy mleka) i pijemy kawę. Robimy jeszcze zakupy do Polski i wracamy do hotelu.