Geoblog.pl    ciekawy    Podróże    Malawi i Zambia    Zwiedzamy

Zwiedzamy

Zambia
Zambia, Livingstone

Ten dzień przeznaczamy na zwiedzanie dawnej stolicy Zambii. Najpierw idziemy ulicą Mosi-Oa-Tunya w kierunku centrum, Szukamy budki Mazhandu Family Bus Service, by kupić bilet na autobus do Lusaki. Ale już niestety nie ma tej budki. Ruszamy więc na dworzec i kupujemy tam bilety na 9.00 rano na następny dzień (160 ZK). Potem ruszamy na Maramba Market, któy znajduje się nieco za miastem. Kupujemy tam materiały na obrus. Szukamy pamiątek, ale prawie ich tam nie ma. Wracamy do centrum przez park Mukuni, gdzie jest bardzo dużo straganów z pamiątkami. Ale wydają się nam jakieś nieciekawe lub strasznie drogie.

Odwiedzamy Shoprite i Spar, pijemy kawę, kupujemy bułki na jutrzejszą podróż i odwiedzamy The Livingston Museum (100 ZK). Lonely Planet pisze, że jest to najciekawsze muzeum w całej Zambii. I faktycznie jest bardzo interesujące. Prócz informacji o samym Livingstonie (są tu oryginalne listy Livingstona), jest sporo o niewolnictwie, o odkryciach na terenie Zambii.

Wracając do hotelu kupujemy na kolację kanapki i piwo w Shoprite.