Geoblog.pl    ciekawy    Podróże    Chiny    Kolejny cud świata

Kolejny cud świata

Chiny
Chiny, Terracota Warriors

Dziś zwiedzamy Terakotową Armię. Docieramy tam autobusem z dworca głównego. Całe szczęście z Xi'an autobusy odjeżdżają co chwila do Armii. Jedziemy około 1,5 godziny. Już jesteśmy przyzwyczajeni, że trudno jest znaleźć wejście do Armii. Okazuje się, że musimy przejść najpierw mnóstwo sklepów, by w końcu dotrzeć do pawilonów z żołnierzami. Lonely Planet poleca zacząć zwiedzanie od pawilonu nr 3, potem zwiedzić pawilon nr 2, a na samym końcu zobaczyć pawilon nr 1. Tak właśnie robimy. Oczywiście największe wrażenie robi na nas pawilon nr 1, gdzie znajdują się tysiące terakotowych figur żołnierzy cesarza. Każda figura ma inne rysy twarzy, inaczej jest ubrana. Nie tylko jakość wykonania robi na nas wrażenie, ale również ilość. Figur jest ogromna ilość. Stoją w rzędzie i wyglądają jakby się te rzędy nie kończyły. Cudo!

Po zwiedzeniu odpoczywamy chwilę i wracamy do Xi'an (bez problemu znajdujemy autobus, który tam jedzie). Po jakiejś godzinie docieramy na miejsce.