Geoblog.pl    ciekawy    Podróże    Wiedeń    Schonbrunn i Kunsthistorisches Museum

Schonbrunn i Kunsthistorisches Museum

Austria
Austria, Wieden

Pobudka o 8.00 - gdyż ktoś ciągle chodził po kuchni, a w naszym pokoju wszystko było słychać. Zjedliśmy śniadanie (w cenie hotelu - tosty, dżem i kawa lub herbata) i ruszyliśmy do Schonbrunn (biet na U-Bahn - 1,80 Euro). Jestem zaskoczony, że przesiadki na U-Bahnach są tak wygodne. W ten sposób po 20 minutach jesteśmy już na miejscu. Kupujemy bilet do zamku na wycieczkę 50 minutową za 12,50 Euro/osobę (są też 35 minutowe za 9,50 Euro/osobę). W cenie biletu jest też audio przewodnik w wersji polskiej. Generalnie letnia rezydencja Habsburgów - piękna. Jednak chyba największe wrażenie zrobiły na mnie pokoje z chińską porcelaną oraz perskimi obrazami (możliwe do obejrzenia jedynie w wydłużonej wersji). Potem chodzimy sobie po parku, jest bardzo ciepło i przyjemnie. robimy zdjęcia zamku i wracamy U-Bahnem w okolice naszego hotelu.

Chcemy kupić coś do jedzenia i pójść do Kunsthistorisches Museum (strony www: http://www.khm.at/nocache/en/kunsthistorisches-museum/). Niestety Billa okazuje się zamknięta w niedzielę. Zatem jedziemy jeszcze na Westbanhof, by kupić jakieś kanapki, a potem w końcu udajemy się do muzeum (wejście 12 Euro/osobę). Najpierw zwiedzamy działy z malarstwem flamandzkim i niemieckim. Niektóre obrazy to prawdziwe cuda: zachwycamy się Vermeerem, Rogierem Van Der Weyden czy obrazami Pietera Bruegela. Jestem przekonany, że większość z Was zna jego wieżę Babel. Potem odwiedzamy sekcję z malarstwem włoskim i hiszpańskim, a następnie sekcje starożytnej Grecji, Rzymu i Egiptu. Odwiedzamy jeszcze sklepik przy muzeum. Jest sporo ciekawych pomysłów na promocję kultury - np. karteczki do notowania z obrazami, czy puzzle. Szkoda, że tak mało z nich jest wykorzystywanych w Polsce.

Około 16.00 ruszamy już w kierunku dworca Mitte. Jednak postanawiamy dostać się tam nieco okrężną droga - przez Musikverein (robimy zdjęcia) oraz Stadtpark, gdzie znajduje się rzeźba Straussa. Na Mitte kupujemy pijemy jeszcze piwo i S7 jedziemy na lotnisko. Tu bez problemu odprawiamy się na nasz lot w automacie i udajemy się do bramki. Punktualnie o 19.30 samolot startuje.