Geoblog.pl    ciekawy    Podróże    Argentyna i Brazylia    Recoleta i La Boca

Recoleta i La Boca

Argentyna
Argentyna, Buenos Aires

Dziś zwiedzamy kolejne atrakcje Buenos. Zaczynamy od Floralis Generica - ogromnego, metalowego kwiatka, który w zależności od pogody, albo się rozwija albo zwija. Wg mnie bardzo ciekawa, nowoczesna instalacja. Następnie odwiedzamy cmentarz Recoleta (czytaliśmy o tym, że samodzielne zwiedzanie może być niebezpieczne, ale w biały dzień nic się nie dzieję). Jest interesujący, jednak po cmentarzach Łyczakowskim we Lwowie lub Na Rossie w Wilnie, nie robi tak ogromnego wrażenia. Na 15.00 jedziemy do kolejnej (ponoć) niebezpiecznej dzielnicy - La Boca. Tu mamy darmowe oprowadzanie po dzielnicy (rezerwowaliśmy na Strawberry Tours Buenos Aires). Przewodniczka bardzo ciekawie opowiadała o samej dzielnicy, jej mieszkańcach, biedzie, imigrantach, tangu (jak się narodziło), piłkarzach, muralach... Po spacerze z przewodniczką odwiedzamy jeszcze kilka zakamarków samodzielnie. Trochę szkoda, że obecnie dzielnica jest strasznie turystyczna. Wracamy do hotelu, przebieramy się i idziemy do Teatro Colon na Don Pascuale. Sam Teatr jest przepiękny, a i opera była dobrze zaśpiewana i zagrana. Wracamy do hotelu i pakujemy się. Następnego dnia płyniemy do Urugwaju!