Geoblog.pl    ciekawy    Podróże    Jukatan i przyległości    Wśród fasad kościołów

Wśród fasad kościołów

Gwatemala
Gwatemala, Antigua

Dziś zwiedzamy piękną Antiguę. Najpierw jednak idziemy na Mercado, a po drodze zjadamy śniadanie (25 quetzali/osobę). Spacerujemy chwilę po Mercado, ale wiele stoisk jest jeszcze zamkniętych. Idziemy zatem do klasztoru Santo Domingo (42 quetzale/osobę). Oglądamy tam dziedziniec, ruiny kościoła oraz szereg muzeów. W Antigua jest wiele klasztorów do zobaczenia - my decydujemy się tylko na ten.

Następnie idziemy do kościoła La Merced i robimy zdjęcia pięknej, oświetlonej fasady. Potem zwiedzamy ruiny katedry (1 USD/osobę). Ruiny robią na nas ogromne wrażenie. Potem oglądamy piękne fasady kościołów: Santa Clara i San Francisco (piękna fasada, mniej ciekawe wnętrze).

Ruszamy w kierunku Mercado w poszukiwaniu czegoś do jedzenia. Zjadamy tacos (5 quetzali/sztukę), a na mercado zjadamy jeszcze kurczaka (15 quetzali/osobę) i pijemy piwo (10 quetzali/osobę). Sprawdzamy skąd mamy chicken busa do Chimaltenango i wracamy do hotelu. Ubieramy się ciepło i wychodzimy jeszcze na spacer do Parko Central i na Artesanias Market. Kupujemy tam kilka pamiątek. Wracamy do hotelu i kładziemy się spać.