Geoblog.pl    ciekawy    Podróże    Tanzania    Powrót do cywilizacji

Powrót do cywilizacji

Tanzania
Tanzania, Stone Town

Docieramy do Stone Town po około 1,5 godziny. Shared taxi podwozi nas do hotelu Flamingo Guesthouse (24 USD/ 2 osoby). Zostajemy!

Potem idziemy na przystań zorientować się jak wygląda sprawa powrotu do Dar Es Salaam. Okazuje się, że ostatni prom jest o 15.30. Zastanawiamy się, czy kupować bilety na sobotę, czy niedzielę. Ze względu na tłum naganiaczy - postanawiamy odłożyć tę decyzję na później.

Zwiedzamy Stone Town. Trochę nas denerwują wszechobecni naganiacze, więc idziemy na internet, aby od nich odpocząć. W mieście jest dużo więcej Muzułmanów i Hindusów niż gdziekolwiek indziej w Tanzanii. Ciekawa jest medyna - stare miasto z wąskimi uliczkami. Łatwo się w nich zagubić. Do tego sporo ciekawych kamiennych drzwi. Ponoć zwyczaj rzeźbienia drzwi został przywieziony tu przez Hindusów kilka stuleci temu. Jak widać - zyskał sporą popularność.

Zwiedzamy katedrę katolicką wybudowaną w miejscu dawnego targu niewolników. Przy wejściu na teren katedry jest krótka historia niewolnictwa, są opisane warunki w jakich niewolnicy byli przetrzymywani. Straszne! Idziemy do restauracji - płacimy tylko 12.000 TSH za 2 osoby (to około 8 USD).

Decydujemy, że wrócimy do Dar Es Salaam w sobotę. Idziemy kupić bilety na prom (35 USD/osoba). Przed zachodem słońca wybieramy się na nadbrzeże - pijemy sok ze świeżych owoców z lodem (boimy się, że na koniec dopadnie nas biegunka!) i chcemy wypić piwo w Livingstone Beach Restaurant, ale wypraszają nas z knajpy, gdyż nasz stolik jest zarezerwowany dla kogo innego. Idziemy zatem do innej knajpy. Potem idziemy jeszcze na wieczorny targ z owocami morza. Widać, że są świeżo wyłowione. Wygląda to super! W ogóle wieczór wygląda w Stone Town dużo lepiej niż dzień.

Wracamy do hotelu. Niestety łóżka są strasznie krótkie... A do tego latają komary...