Geoblog.pl    ciekawy    Podróże    Parki narodowe i wschodnie wybrzeże USA    Brooklyn wita

Brooklyn wita

Stany Zjednoczone Ameryki
Stany Zjednoczone Ameryki, Nowy Jork

Ten dzień zaplanowaliśmy na Brooklynie. Najpierw jednak udaliśmy się na Wall Street, by zrobić fotki bykowi. Tam oczywiście tłum ludzi i kolejki do zdjęć.

Zatem - kierunek Brooklyn. Najpierw spacerujemy Brooklyn Bridge. Pogoda całkowicie inna niż dzień wcześniej - świeci Słońce. Po spacerze mostem - jedziemy do Coney Island - do Little Russia. Jest tam jeden z najbardziej znanych Rollercoasterów (pojawia się w wielu filmach z lat 70-tych). Niestety dziś już nie działa. Sama "Mała Rosja" - strasznie dziwna. Panie wyglądają trochę jak Matrioszki, panowie noszą niezobowiązujące dresy... Czuć, że czas zatrzymał się w latach 70-tych...

Następny przystanek to Williamsburg - czyli dzielnica Żydowska. Tam widzimy mnóstwo ortodoksyjnych żydów, wchodzimy do piekarni i kupujemy pyszne bułki. siadamy na chwilę w parku i je zjadamy. W parku poza nami - żydowskie kobiety w perukach z dziećmi. Z Williamsburga idziemy Bedford Street w kierunku Greenpointu. Dziwne, bo sama Bedford wygląda już zupełnie inaczej niż Williamsburg.

Dochodzimy do Greenpointu i czujemy swojskie klimaty: Piekarnia Rzeszowska, Kiszka - Meat Market itd. Ale sam Greenpoint wygląda dużo dużo ciekawiej niż Coney Island. Widać, że dzielnica żyje, jest dużo sklepów, marketów itp.

Potem jedziemy do centrum i postanawiamy się wspiąć na Emipre State Building. Czekamy tam bardzo długo na wejście. Gdybyśmy wiedzieli ile to będzie trwać - chyba byśmy zrezygnowali. W końcu docieramy na szczyt. I widok faktycznie jest imponujący. Robimy sporo zdjęć i powoli zaczyna być coraz ciemniej. Więc widok na Manhattan jeszcze lepszy. Wracamy potem do mieszkania pani Danusi i kładziemy się spać.